Beloon jouw klanten
Bind klanten aan jouw restaurant met het digitale loyaliteitsprogramma.
Verhoog de klantloyaliteit
Creëer een bestelbonus voor klanten en genereer tegelijkertijd meer omzet dankzij terugkerende bestellingen.
Geen extra advertentiekosten
Onze loyaliteitsprogramma horeca software is een kosteneffectief alternatief in vergelijking met andere marketingactiviteiten.
Inzichten in koopgedrag
Je kunt het eerdere koopgedrag van je klanten evalueren en gebruiken voor gepersonaliseerde campagnes.
U bekijkt momenteel inhoud van een plaatshouder van Youtube. Klik op de knop hieronder om de volledige inhoud te bekijken. Houd er rekening mee dat u op deze manier gegevens deelt met providers van derden.
Meer informatieHappy Customers
Maak het voor jouw klanten mogelijk om punten te sparen en beloon loyale klanten.
Loyaliteitsprogramma
Stel klanten in staat om punten te verzamelen bij het bestellen via de webshop en app of in het restaurant. Punten kunnen worden ingewisseld bij een volgende bestelling.
Bepaling van punten
Je bepaalt zelf welke geldwaarde de individuele punten krijgen
Op maat gemaakt ontwerp
Het toekennen van punten kan op artikel-, winkelmand- of productgroepniveau worden ingesteld.
Configuratie
Het gebruik van de digitale stempelkaart in jouw horecazaak kan flexibel worden beperkt, bijvoorbeeld per bestelkanaal of tijd.
Eigen benaming
Geef het loyaliteitsprogramma een eigen naam en stem het af op jouw horecazaak.
Oplossing voor meerdere winkels
Als je meerdere vestigingen hebt, kun je zelf bepalen of het loyaliteitsprogramma in alle winkels moet worden aangeboden.
Verticaal stadstuinieren: trends voor de horeca in steden
In dit artikel lees je wat Urban Farming, Urban Gardening...
lees berichtHorecava beurs 2025
Horecava 2025, de vakbeurs voor horecabranche, vindt plaats van 13...
lees berichtTikTok restaurant marketing
In dit artikel geven we tips voor TikTok-restaurantmarketing, hoe je...
lees berichtQR-code tafelbestelling en Self-Oder-Terminal in jouw restaurant
In dit artikel vind je 5 redenen waarom een QR-code...
lees berichtFAQ
Stel je klanten in staat om punten te verzamelen met behulp van een digitaal loyaliteitsporgramma. Zo bereik je langdurige klantloyaliteit en geef je tegelijkertijd iets terug aan trouwe klanten. Het loyaliteitsprogramma kan ter plaatse in het restaurant of in de webshop gebruikt worden. Je bepaalt of klanten een klantaccount nodig hebben om deel te nemen. Daarna kunnen voor elke bestelling punten met een bepaalde geldwaarde worden verzameld, die klanten op een later tijdstip kunnen inwisselen. Je bepaalt zelf hoeveel een enkel punt waard is.
Ja, het bonussysteem werkt in je eigen webshop! Klanten kunnen bij elke bestelling punten verzamelen – in het restaurant of via de webshop – en deze op een later moment inwisselen.
Een aparte app is niet nodig. Met het bonussysteem kunnen de klanten de punten voor een bestelling digitaal verzamelen via de webshop, de app of ter plaatse in het restaurant. Punten worden direct in het klantaccount opgeslagen en kunnen op een later tijdstip worden ingewisseld.
Ja – ons digitale loyaliteitsprogramma kan individueel op je bedrijf worden afgestemd. Je kiest zelf of er punten verzameld kunnen worden op artikel-, winkelwagen- of productgroepniveau. Als je meerdere filialen beheert, kun je ook beslissen of het loyaliteitsprogramma in alle restaurants of alleen in geselecteerde filialen moet worden aangeboden.
Even veelzijdig als jij!
Webshop & App
Zorg voor online aanwezigheid van je horecaonderneming met je eigen webshop en genereer meer omzet.
Kassasysteem
Haal het beste uit jouw horeca onderneming met ons alles-in-één kassasysteem.
Self-Service terminal
Vraag nu een gratis afspraak aan:
- Ontvang een gratis introductie tot de SIDES-software
- Verhoog je omzet tot 40%
- Bezorg bestellingen tot 3x sneller
- 100% veilig en voldoet aan alle normen
De loyaliteitsprogramma horeca software van SIDES: Het complete programma voor jouw onderneming
Voor restaurants zijn terugkerende klanten cruciaal voor succes. Met een aantrekkelijk loyaliteitsprogramma bied je klanten een duurzame aankoopbonus en voer je kostenefficiënte marketing uit.
SIDES biedt een digitaal puntensysteem waarmee je gasten bij elke bestelling digitaal punten kunt laten verzamelen via de webshop, de app (Apple iOS en Android) of ter plaatse in het restaurant.
Met de loyaliteitsprogramma horeca software creëer je een app voor digitale spaarpunten
Als het gaat om het succesvol opbouwen van een bedrijf, is klantbehoud een van de belangrijkste factoren. De vraag is: “Hoe overtuig ik mijn gasten om de volgende keer weer voor mijn bedrijf te kiezen?”
Er zijn verschillende soorten beloningen in loyaliteitsprogramma’s (bijv. klantenkaarten in de detailhandel) en deze worden in alle sectoren gebruikt om klanten een duurzame prikkel te bieden om te kopen. Met name in de horeca zijn zegelbonkaarten aanwezig.
Meestal wordt een gratis artikel geadverteerd, bijvoorbeeld een gratis koffie na de 10e bestelling. Door de toenemende digitalisering van de horeca en de groeiende populariteit van online winkels, om het onderwerp aan te pakken en te kijken in welke vorm dit concept digitaal kan worden geïmplementeerd en hoe je er het beste van kunt profiteren. Dit geldt met name voor horecagelegenheden in grotere steden en drukke plaatsen met veel inloopklanten.
Klantenbinding op lange termijn door duurzame meerwaarde
Het succes van het loyaliteitsprogramma is afhankelijk van het bijbehorende aanbod en continuïteit. Dat betekent: als eigenaar moet ik ervoor zorgen dat het een duidelijk herkenbaar voordeel heeft voor de gasten en dat zij er ook echt baat bij hebben. Daarnaast moeten ze regelmatig opnieuw geactiveerd worden en herinnerd worden aan het loyaliteitsprogamma.
Mijlpalen voor een bepaald aantal punten of kleine hints, bijvoorbeeld in de nieuwsbrief, zijn vaak voldoende. Dit is de enige manier om een langdurig commitment te realiseren. Een belangrijke Key Performance Indicator (KPI) voor het succes van jouw loyaliteitsprogramma is de zogenaamde Loyalty Program ROI (Return on Investment).
Hiermee kan je berekenen hoeveel het loyaliteitsprogramma daadwerkelijk oplevert. Om te beginnen raden we een klein beginsaldo aan, bijvoorbeeld na de eerste registratie in het klantenaccount, met alle belangrijke informatie over het gebruik van het loyaliteitsprogramma.
De voordelen van loyaliteitsprogramma voor jouw bedrijf
Regelmatige communicatie met gasten is cruciaal als het gaat om het aantrekken van vaste klanten voor de lange termijn. De uitdaging is om informatieve content op het juiste moment en aan de juiste klant te communiceren.
Veel bedrijven gebruiken nieuwsbriefmarketing voor klantenbinding. Hoewel het digitale loyaliteitsprogramma geen uitgebreide nieuwsbrief vervangt, vervult het veel van zijn functies en is het een goede oplossing waar restauranthouders niet veel moeite voor hoeven te doen. De eenvoudige implementatie is altijd een van de belangrijkste argumenten, maar slechts één van de vele voordelen van een klantenloyaliteitsprogramma:
-
Duidelijke en eenvoudige evaluatie – zonder papier
-
Veilig tegen namaak en fraude
-
Doorlopende marketingcampagne met lage kosten
-
Duurzame aankoopprikkel voor klanten (elke bestelling is een “investering”)
-
Servicevoordeel ten opzichte van de concurrentie
-
Inzicht in het bestelgedrag van klanten
Hoe kan ik een digitale bonuskaart maken voor mijn bedrijf?
Met het SIDES loyaliteitsprogramma heb je de mogelijkheid om jouw beste gasten te belonen voor hun vertrouwen. Het bonussysteem is zo ontworpen dat eigenaren het aanbod individueel en flexibel kunnen ontwerpen voor een willekeurig aantal winkels.
Gasten kunnen bij elke bestelling punten verzamelen – in het restaurant of via de webshop – en deze op een later moment inwisselen. De module zorgt zo voor een regelmatige en kosteneffectieve interactie met de vaste gasten en creëert een aantrekkelijke incentive voor iedereen die dat wil worden.
Zodra het bonussysteem in de webshop is geïntegreerd, kan elke gast punten verzamelen met zijn aankopen. Het maakt niet uit of de bestelling online (smartphone of pc) of in de winkel is geplaatst. De inkoopvoorwaarden worden individueel door het management bepaald.
Hetzelfde geldt voor de naam van het loyaliteitsprogramma en de waarde die een punt heeft bij omzetting in euro’s. Als één punt overeenkomt met € 0,05, ontvangt de klant bijvoorbeeld een waardebon van € 5 voor 100 verzamelde punten.
Als eigenaar kan jij beslissen wanneer en in welke periode deze worden toegekend of ingewisseld om jouw gasten de best mogelijke bestelervaring te bieden.