Voorraadbeheer software
Met de voorraadbeheer software heb je overzicht over je gehele goederenverkeer in je horecaonderneming.
Alle goederenbewegingen in één oogopslag
Met het systeem voor voorraadbeheer horeca worden alle uitgaande goederen in korte tijd geboekt. Het maakt niet uit welk kanaal wordt gebruikt om te bestellen.
Volledige controle over je inventaris
De voorraadbeheer software zorgt voor transparantie over voorraden, bewegingen en eventuele knelpunten.
Geïntegreerde leveranciersgegevens
Het voorraadbeheersysteem synchroniseert automatisch de prijzen en leveringstermijnen van de leveranciers. Dit maakt je bestellingen en ontvangstbewijzen een stuk makkelijker.
Eenvoudig beheer
Plan eenvoudig het gebruik van goederen in je onderneming met het voorraadbeheer horeca.
Beheer vanuit één plek
Met de voorraadbeheer software heb je altijd je goederenstromen onder controle
Leveranciersbeheer
Binnen het voorraadbeheersysteem vul je verschillende leveranciersinformatie in zoals contactgegevens en leveringstermijnen. Deze kon je opslaan en vervolgens toevoegen aan je grondstoffen.
Het centraal bestellen van goederen
Dankzij de ingebouwde bestelfunctie kun je alle bestellingen centraal samenstellen en via de interface of via e-mail verzenden.
Inkomende goederen in één oogopslag
Met de voorraadbeheer software kun je de goederenontvangst direct vanuit de bestelling boeken. Vergelijk makkelijk de hoeveelheden en boek deze in met maar een paar klikken.
Real-time voorraadbeheer
Met behulp van het magazijn management kun je opslaglocaties creëren en de grondstoffen opslaan. Je voorraad wordt altijd in real time bijgewerkt.
Inventariseer zonder moeite
Bij het beheren van je koopwaar kun je jouw inventaris gemakkelijk opmaken met behulp van inventarissjablonen met behulp van tablet of tellijsten.
Een oplossing voor meerdere winkels
De voorraadbeheer software van SIDES is niet alleen gemaakt voor één locatie. De software kan ook worden gebruikt voor meerdere locaties en franchiseformules.
Efficiënt en duurzaam bezorgen met e-bikes
De integratie van e-bikes, e-scooters en e-auto's in de bezorgservice...
lees berichtAllergenen correct op de menukaart vermelden
In dit artikel laten we je zien welke allergenen en...
lees berichtHoreca voorraadomzet: Formule, tips en meer
Wat men precies onder de horeca-voorraadomzet verstaat en hoe je...
lees berichtDeze horecaverzekeringen heb je nodig
In dit artikel leer je meer over de belangrijkste verzekeringsmodellen...
lees berichtFAQ
Met ons digitaal voorraadbeheersysteem kunnen restauranthouders hun voorraden overzichtelijk en flexibel beheren. De op het menu vermelde items kunnen hier met de nodige ingrediënten als recepten worden opgeslagen. Als een artikel in het restaurant of online is verkocht, wordt het verbruik automatisch geregistreerd in de inventaris. Op die manier is de voorraad altijd up-to-date zonder extra werk en kunnen leveranciers tijdig op de hoogte worden gebracht voordat de ingrediënten opraken.
Alle goederenbewegingen van de onderneming worden onder deze term samengevat. Daarbij gaat het in de eerste plaats om ingrediënten voor de gerechten, maar ook om de bedrijfsuitrusting, het keukengerei of de werkkleding van het personeel. Het is belangrijk deze goed en zorgvuldig bij te houden om aan het eind van het jaar een correcte balans aan de belastingdienst voor te leggen en eventueel een deel van de uitgaven via de belastingaangifte vergoed te krijgen.
Ja. Dankzij de intelligente cloudsoftware hebben alle modules een directe interface met het winkelsysteem. Wijzigingen worden in real time doorgegeven en toegepast op een willekeurig aantal winkels. Het management kan zo alle processen centraal en op verschillende eindapparaten controleren. Bediening en toepassing zijn gebruiksvriendelijk, zodat ook nieuwe medewerkers snel met de software vertrouwd kunnen raken.
Even veelzijdig als jij!
Kassasysteem
Haal het beste uit jouw horeca onderneming met ons alles-in-één kassasysteem.
Filiaalbeheer
Keukenmanager
Automatiseer je keukenprocessen en beheer bestellingen digitaal met de keukenmanager.
Vraag nu een gratis afspraak aan:
- Ontvang een gratis introductie tot de SIDES-software
- Verhoog je omzet tot 40%
- Bezorg bestellingen tot 3x sneller
- 100% veilig en voldoet aan alle normen
De voorraadbeheer software voor de horeca
Met de alles-in-één voorraadbeheer horeca kun je gemakkelijk goederenontvangsten boeken, voorraadniveaus bekijken en inventariseren.
De inventarissjablonen zijn bijzonder nuttig in het systeem voor het beheer van horeca goederen. Met behulp van de recepten die je maakt voor je producten, kun je een nauwkeurige planning van het goederenverbruik uitvoeren.
Een goed voorraadbeheersysteem bespaart tijd, geld en signaleert problemen in de kostprijsberekening in een vroeg stadium.
Met het bestelsysteem kun je gemakkelijk bestellingen plaatsen via computer of tablet, voorraden vooraf plannen en ze gemakkelijk uitvoeren met je tablet.
Wat is het voorraadbeheer horeca?
De voorraadbeheer software omvat het beheer van alle materiële goederen van een bedrijf. Het voorraadbeheersysteem, zorgt voor transparantie en ondersteunt de dagelijkse gang van zaken door alle goederenstromen van ontvangst tot verkoop in kaart te brengen. Het systeem stelt je in staat om alle gegevens centraal bij te houden.
Eenmaal ingevoerd, wordt de informatie automatisch uitgevoerd op alle relevante punten: bij de kassa, op het menu en in het online bestelsysteem voor afhaling of levering. Door alle gegevens digitaal vast te leggen, heb je te allen tijde inzicht in je voorraad-, boekhoud-, breuk- en inkoopprocessen en de berekening van je recepturen.
Dit betekent: alle goederenbewegingen tussen leveranciers, magazijn en klanten van je horecaonderneming kunnen worden gevolgd. Eventuele onregelmatigheden kunnen sneller worden gesignaleerd en verholpen in de verschillende processen van je onderneming.
Waar moet rekening mee worden gehouden bij de introductie van voorraadbeheer software?
Wanneer je gebruik wilt gaan maken van het voorraadbeheer horeca is het van belang dat individuele artikelen (inclusief recepten voor de verkoopproducten) in het systeem worden aangemaakt om de basis voor de product paden te creëren.
De installatie en onboarding van cloudgebaseerde voorraadbeheersystemen kan veel eenvoudiger en sneller worden gemaakt. Voorwaarde hierbij is dat het kassasysteem, de webshop en het voorraadbeheersysteem op elkaar afgestemd moeten zijn.
Welke voordelen biedt de voorraadbeheer software?
Met het SIDES voorraadbeheersysteem voor de horeca heb je, je gehele goederenverkeer onder controle, van bestelling tot goederenontvangst tot voorraad:
-
Het voorraadbeheersysteem is eenvoudig in gebruik en met weinig moeite te implementeren in je horecaonderneming.
-
Je hebt te allen tijde overzicht over alle producten en kunt tijdig reageren op eventuele product tekorten.
-
Het voorraadbeheer helpt ook met het berekenen van de voorraden het gebruik van de goederen. Hierdoor kan een nauwkeurige planning worden opgezet van het verbruik.
-
Geautomatiseerde processen besparen tijd en geld.
-
Inzetbaar voor meerdere locaties en franchiseformules.
Waarom heb ik als horecaondernemer voorraadbeheer software nodig?
Een voorraadbeheersysteem wordt gebruikt om een overzicht te hebben van alle producten in je horecaonderneming. Het voorraadbeheer horeca zorgt voor een hoge mate van transparantie, aangezien alle voorraden en gegevens in realtime beschikbaar zijn en altijd actueel worden weergegeven.
Hierdoor kunnen overtollige goederen of tekorten aan goederen in een vroeg stadium worden gesignaleerd, waardoor horecaondernemers voldoende tijd hebben om dit tegen te gaan en kosten efficiënt te plannen.
Dankzij de naadloze interactie met het POS-systeem en de andere SIDES-modules wordt alle consumptie van goederen uit het voorraadbeheer in real time geboekt.
Met een voorraadbeheersysteem leg je gegevens over leveranciers ook digitaal vast. Zo kunnen leveranciersprijzen en levertijden automatisch gesynchroniseerd worden in het systeem.
Hierdoor is het gehele proces zichtbaar via het voorraadbeheersysteem. Daarnaast kunnen automatische orderprocessen worden gecreëerd om te zorgen dat er altijd op tijd voorraad binnen komt.