Verhoog de efficiëntie van je ghost kitchen
Beheer al je ghost kitchen merken met één systeem. Met SIDES kun je jouw bezorgservice met gemak opschalen.
SIDES houdt je keuken draaiende. Zelfs als je naar huis gaat
Het tijdrovende beheer van verschillende bezorgkanalen, complexe processen en het gebrek aan tracering van bezorgers behoren nu tot het verleden! Bespaar hoge commissies van bezorgportalen via je eigen webshop. Accepteer bestellingen voor alle merken in dezelfde afrekensoftware. bezorgroutes worden automatisch gecombineerd, keukenprocessen vereenvoudigd en leveringen versneld. Je voordeel: je blijft altijd op de hoogte van alle bestellingen en ontvangt procesevaluaties voor jouw ghost kitchens met onze statistiektool!
“De keukenmanager helpt ons de operationele keukenprocessen te optimaliseren en de communicatie tussen de werkplekken te vereenvoudigen.”
Accepteer bestellingen centraal
- Een webshop zonder commissie voor al je ghost kitchen merken
- Geïntegreerde bezorgportaalverbinding, ongeacht het aantal accounts
- Integratie van externe call center software voor grotere bestelvolumes
Slim overzicht
van alle bezorgportalen
- Besteloverzicht van alle portalen in het POS-systeem
- Geen handmatige invoer van orders
- Automatische overdracht van bestellingen naar de digitale keukenmanager
+
Snellere bereiding
in de keuken
- Minder fouten bij het verwerken van bestellingen
- Besparing van een dienstenmanager in de keuken dankzij automatische routeplanning
- Automatische bijwerking van de voorraad van alle levensmiddelen
- Statistieken over voorbereiding en leveringstijd
Real-time tracking
van leveringen
- Levering in minder dan 30 minuten dankzij automatische routeplanning
- Sneller toewijzen via de driver app voor bezorgers in de buurt
- Overzicht van alle bezorgers via slimme logistieke module
- Statistiek tool voor de evaluatie van de efficiëntie van de bezorger en de levertijden
Digitale controle
en beheer
- Alle gegevens in één systeem dankzij digitaal personeelsdossier
- Evaluatie van statistieken & optimalisatie van personeelsinzet
- Volledige controle over je voorraad in real time
- Centraal bestellen bij leveranciers
FAQ
Een ghost kitchen (ook wel spookkeuken genoemd) is een restaurant zonder eetzaal of bedienend personeel. ghost kitchens hebben vaak niet eens meer een keuken, maar besteden de bereiding uit aan grote keukens. De leveringen gebeuren ofwel door het eigen team en het wagenpark van het restaurant ofwel door een externe bezorgservice.
Ghost kitchens kunnen in principe overal worden geopend; een toplocatie in de stad, een aantrekkelijke buitenruimte of visueel contact voor het wandelende publiek zijn niet nodig. Een achtertuin of zelfs een locatie op een industrieterrein zijn vaak nog gunstiger. Het is echter essentieel om in korte tijd veel mensen te bereiken en een grote aantrekkingskracht te hebben. Een uitgebreide locatie analyse is essentieel voor het succes van de planning van een ghost kitchen. Een bezorgservice van een ghost kitchen heeft veel mensen nodig en past dus ongetwijfeld beter in de metropool of het stadscentrum dan op het dunbevolkte platteland.
Aangezien ghost kitchens, met uitzondering van de keuken en de bezorgservice, virtuele bedrijven zijn die bedoeld zijn om voedsel te bezorgen en de bereiding van hun voedsel uitbesteden aan commerciële keukens, zijn de hoge uitgaven voor de huur van gebouwen, meubilair en kook- en bedieningspersoneel aanzienlijk lager dan voor klassieke restaurants.
De SIDES-modules zijn geoptimaliseerd voor ghost kitchens en kunnen op alle mogelijke manieren met elkaar worden gecombineerd. In je webshop beheert je al je ghost kitchens merken in één systeem. Door de verbinding met bezorgportalen kunnen portaalbestellingen rechtstreeks naar je kassa worden doorgestuurd. Bovendien is de interface beschikbaar voor een willekeurig aantal bezorgportaalaccounts, bijvoorbeeld bij Thuisbezorgd. Met onze keukenmanager worden keukenprocessen geoptimaliseerd en gedigitaliseerd. Bovendien kun je het routebeheer van je eigen bezorgservice verbeteren door de keukenmanager de bestellingen automatisch te laten combineren tot routeblokken. Met de driver app worden de leveringen van je bestellingen perfect gecoördineerd. De software voor personeelsbeheer zorgt voor een efficiënte personeelsplanning.
Vertical Food werd in 2017 gelanceerd als Duitslands eerste virtuele restaurantketen. Het bedrijf exploiteert al 12 ghost kitchens, die via eigen bezorgers leveren. Vertical Food werkt volledig digitaal en levert aan huizen, kantoren en openbare gelegenheden.
Om een ghost kitchen te beginnen heb je een bedrijfsvergunning nodig, een hygiëneconcept, een gezondheidspaspoort en een ruimte om het eten te bereiden. Je kunt bijvoorbeeld een gemeenschappelijke keuken gebruiken, die werkt als een Airbnb voor ghost kitchens. Daar zijn al enkele aanbieders voor, in ieder geval in grote steden. Je kunt ook bedrijven die elke dag korte tijd open zijn (bv. bakkerijen) vragen of je de bestaande keuken kunt huren tijdens je vrije tijd.
Je kunt bestellingen aannemen via je eigen webshop of via bezorgportalen als Thuisbezorgd en Uber Eats. Gasten bestellen met één klik het gewenste gerecht van je merk, en het proces wordt direct doorgestuurd naar de keuken dankzij een alles-in-één horecasoftware. Het eten wordt daar bereid en bezorgers leveren de gerechten voor je af. Het voordeel: je hoeft je geen zorgen te maken over inloopklanten of klanten ter plaatse, maar concentreert je uitsluitend op het bereiden van de gerechten die online of telefonisch worden besteld. Je hoeft geen winkel te huren als het goedkoper is om op uurbasis in een gemeenschappelijke keuken of een commerciële keuken te werken.