Snel & winstgevend

Optimaliseer je fast food restaurant

Met SIDES kun je je fast food gerechten nog sneller aan je gasten aanbieden.

Fastfood Restaurant
Icon Bestellarten

Alles-in-één bestelsysteem

Of het nu om bestellingen via je call center, webshop/app of de vestiging zelf gaat - alles bestellingen komen in je centrale kassasysteem terecht.

Icon Fahrrad

Gecontroleerde levering

Met de automatische routeplanning en chauffeursorganisatie heb je altijd overzicht.

Duidelijke boekhouding

Beheer je fast food restaurant eenvoudig en overzichtelijk. Ontvang alle relevante gegevens met één muisklik.

Onze aanbevelingen

Producten voor jouw fast food restaurant

Kassasysteem met EC-kaartterminalaansluiting

Kassasysteem

Webshop
Meer omzet met een eigen webshop en app

Webshop & app module

Bestelzuil voor meer efficiëntie

Self service

Zelfbediening
Partners

Onze succesverhalen

Kundenlogo

burgerme

Kundenlogo

McDonald’s

Kundenlogo

Burger King

Kundenlogo

BurgerBiene

Kundenlogo

Food Brother

Kundenlogo

Beets & Roots

FAQ

Hoeveel je uiteindelijk moet investeren om een restaurant te openen, hangt af van de locatie, het gebouw en het soort catering, bijvoorbeeld franchise of eigen zaak. Ook de initiële opzetkosten variëren. Gemiddeld kan een restauranthouder rekenen op een inkomen van ongeveer €450.000 euro. Er zijn veel interne en externe middelen nodig. De huurprijs van een pand hangt af van de locatie en gewoonlijk betaal je een voorschot van drie tot zes maanden huur vooraf. Bij de aankoop van een commerciële ruimte wordt een aanbetaling van 10% – 20% van de aankoopprijs verwacht. Daarnaast zijn er kosten voor keukenapparatuur en -gerei en voor meubilair. Er moet ook rekening worden gehouden met de kosten voor technologie, zoals betaalterminals, bonnenprinters, enzovoort. De aanschaf van een digitaal kassasysteem is zinvol om efficiënt te kunnen werken, processen te automatiseren en gegevens te verzamelen.

Als je een fast food franchise wilt openen, zul je een vergoeding moeten betalen voor de rechten op de naam, de vestiging en het intellectuele eigendom. De gemiddelde vergoedingen voor McDonald’s en Co. bedragen ongeveer €46.000.

Voor een optimaal beheer en een efficiënte planning van de dagelijkse activiteiten binnen een fast food restaurant is het zinvol een digitaal kassasysteem op te zetten. Zo verzamel jij gegevens voor een optimale analyse van jouw bedrijf en heb in één oogopslag een overzicht van alle financiën. Met een keukenmanager zorg je ervoor dat het productieproces vlot verloopt. Een speciale webshop en chauffeurs app voor het bestellen en leveren van voedsel. Een voorraadbeheersysteem ondersteunt je bij de controle en analyse van alle levensmiddelen. De SIDES horeca software ondersteunt je bij al deze processen.

Effectieve zoekmachine optimalisatie (SEO) optimaliseert de online aanwezigheid van een fast food restaurant in zowel Google Search als Google Maps. Dit maakt het gemakkelijker om potentiële klanten organisch te bereiken. Een van de belangrijkste stappen in dit proces is de aanwezigheid op portaalsites zoals Google Mijn Bedrijf. Een belangrijke succesfactor is de volledigheid van het profiel (altijd actuele informatie zoals openingstijden en locatie). Met behulp van een vermelding op Google Mijn Bedrijf, wordt de website zichtbaar voor gebruikers in Google Listings of op Google Maps. Bij de rangschikking houdt Google voor lokale zoekopdrachten rekening met drie factoren: relevantie, bekendheid en afstand. Hoe nauwkeuriger en actueler de informatie van een restaurant is, hoe beter Google het kan beoordelen en hoe groter de kans dat het restaurant hoger in de lokale zoekresultaten verschijnt.

Volgens de enquête binnen de bezorgbranche uit 2021 is de populairste fastfood keuken Italiaans met op nummer 1 de pizza margherita.

De populairste fast food restaurants: volgens de Consumption and Media Analysis 2020 is het populairste fastfoodrestaurant McDonald’s (32% van de meer dan 23.000 respondenten gaat daar minstens één keer per maand heen), d.w.z. Amerikaanse fastfood. Ver daarachter staat concurrent Burger King met slechts 16,5 procent. Nordsee volgt met 12,6%, Subway met 9,5% en Pizza Hut met 6,6%.

Ja, tegenwoordig leggen steeds meer internationale fast food restaurants en kleinere afhaalrestaurants zich toe op veganistische gerechten, aangezien de vraag naar plantaardige alternatieven in Nederland en ook in andere landen toeneemt. Steeds meer mensen gaan bewuster eten en beperken daarbij hun vleesconsumptie. Fast food restaurants staan echter niet alleen onder druk van de consument, ook belangengroepen uit het bedrijfsleven dringen er bij de grote franchises op aan zich te herbezinnen. Het Verenigd Koninkrijk loopt voorop in deze beweging. In 2018 werden hier 4,4 miljard veganistische hoofdgerechten zoals falafel, frites en pizza marinara geconsumeerd.

92 % van de plantaardige gerechten werd gegeten door mensen die geen veganist zijn. Een belangrijke invloed op deze ontwikkeling heeft de Britse non-profitorganisatie Veganuary. Ongeveer 250 000 mensen namen in 2019 deel aan de Challenge – meer dan in alle jaren samen sinds de start in 2014. Wereldspelers als Pizza Hut hebben gereageerd door een pizza met jackfruit en veganistische kaas op de markt te brengen. Dit was zo populair dat het in het Verenigd Koninkrijk aan het gewone menu werd toegevoegd. Andere ketens zoals McDonald’s en Burger King hebben inmiddels ook het voorbeeld gevolgd en bieden veganistische alternatieven aan in hun gewone assortiment. Intussen zijn de veganistische opties in veel landen verbeterd. Internationaal blijft de fast food franchiseketen Pizza Hut het voortouw nemen door zijn aanbod van plantaardige producten verder uit te breiden, vooral in het Verenigd Koninkrijk.

Even veelzijdig als jij!

Webshop & App

Bouw je eigen online aanwezigheid op met je eigen online shop en genereer meer omzet.

Kassasysteem

Haal het beste uit jouw horeca onderneming met ons alles-in-één kassasysteem.

Keukenmanager

Automatiseer je keukenprocessen en beheer bestellingen digitaal met de keukenmanager.