Social media & offline marketing

Een bezorgservice starten: Hoe informeer je jouw klanten?

Het aanbieden van een bezorgservice heeft niet alleen voordelen voor je klanten, maar ook voor je bedrijf. Enerzijds maakt het de verkoop flexibeler en onafhankelijker van externe invloeden (zoals Corona of het weer), anderzijds kan de bezorgservice ook je omzet verhogen.  

Veel eters genieten tegenwoordig van het gemak om eten thuis of op het werk te laten bezorgen. Maar de keuze aan bezorgservices is enorm. Wij geven je handige tips over hoe je klanten kunt informeren over je eigen webshop en je kunt onderscheiden van de concurrentie en bezorgportalen.

Google Mijn Bedrijf goed instellen

Google Mijn Bedrijf geeft je de mogelijkheid om je bedrijfslocatie te vermelden, zodat klanten die op Google zoeken naar een bezorgservice in de buurt, je snel kunnen vinden.

Op Google Mijn Bedrijf kun je ook een actueel menu en foto’s uploaden, de link naar je eigen webshop invoeren, je openingstijden noteren en een telefoonnummer achterlaten voor telefonische bestellingen.

Reclame voor bezorgservices via sociale media

Sociale media is een van de beste middelen om je bezorgservice gratis te promoten. Voor een nieuwe bezorgservice moet je zeker profielen aanmaken op Instagram en Facebook om je bedrijf zichtbaar te maken.

De platformen bieden je de mogelijkheid om professionele foto’s te uploaden, speciale aanbiedingen en vouchers te delen met nieuwe klanten en te reageren op opmerkingen en vragen. Je kunt ook in je regio adverteren voor de juiste doelgroep om nog meer mensen bewust te maken van je dienst.

Gerichte online marketing voor je bezorgservice

Een andere manier om je bezorgservice online in de markt te zetten is het plaatsen van advertenties op Google. Met de juiste targeting verschijnen deze bovenaan de zoekresultaten boven de organische zoekresultaten wanneer iemand zoekt naar een bezorgservice in je regio. Zo word je sneller gevonden en trek je nieuwe klanten aan.

Je kunt ook adverteren op horeca blogs of websites uit verwante niches zoals verwennerij en eten. Het gebruik van voucher codes of kortingsacties in je reclame helpt je ook om nieuwe klanten aan te trekken voor jouw bezorgservice.

Offline marketing in de horeca om klantrelaties te versterken

Maar om het volledige spectrum van marketing te gebruiken, gaat het niet alleen om online advertenties en sociale media. Maak ook gebruik van good old offline marketing, zoals flyers met een kortingsactie voor je eigen webshop of de bijbehorende app. Je kunt deze uitstallen in je restaurant of in supermarkten en cafés.

Je kunt de flyer ook toevoegen aan de bezorging van derde partijen.

De kortingsactie stimuleert klanten die eerder via bezorgportalen bij je hebben besteld om hun volgende bestelling via je eigen webshop te plaatsen. Dit bespaart je commissie en bindt klanten op lange termijn aan jouw bezorgservice.

We hebben hier nog meer leuke ideeën voor effectieve marketing in de horecasector voor je op een rijtje gezet:

Contact Form DE
eatDOORI
Losteria
burgerme
USHI Logo
USHI

Vraag nu een gratis afspraak aan:

  • Ontvang een gratis introductie tot de SIDES-software
  • Verhoog je omzet tot 40%
  • Bezorg bestellingen tot 3x sneller
  • 100% veilig en voldoet aan alle normen
eatDOORI
L'Osteria
burgerme
USHI Logo
USHI